مشهد - خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: مديرعامل شرکت قطار شهري مشهد از ادامه روند حفاري در تونلهاي خط سه و چهار مترو خبرداد.، کيانوش کيامرز در اين خصوص گفت: با ادامه روند توسعه حملونقل عمومي در مشهد، عمليات حفاري دو خط سه و چهار مترو با جديت دنبال ميشود.وي افزود: درحال حاضر، دو دستگاه حفار (TBM) در خطوط سه و چهار فعال هستند و به طور ميانگين روزانه هفت تا 10 متر حفاري انجام ميدهند. اين درحالي است که در صورت تأمين منابع مالي کافي، امکان افزايش اين رقم تا 20 متر در روز نيز وجود دارد.مديرعامل شرکت قطار شهري مشهد با اشاره به محدوديتهاي نقدينگي، تصريح کرد: دستگاه TBM خط سه درحال حاضر با بودجه بسيار محدود و پرداختهاي جزئي درحال فعاليت است. اين شرايط باعث شده تا پيشرفت روزانه در همين حد حفظ شود و از ابتداي سال تاکنون، حدود 500 تا 550 متر حفاري در اين خط انجام شده است.کيامرز اضافه کرد: در خط چهار، دستگاه TBM پس از عبور از مسيرهاي مهر مادر، خواجه ربيع و پل امام حسين، اکنون از تقاطع راهآهن عبور کرده و به سمت ميدان شهدا در حرکت است. تاکنون حدود 5.1 تا 5.2 کيلومتر حفاري در اين خط صورت گرفته است.وي با بيان اينکه برنامهريزي اوليه براي رسيدن به ميدان شهدا تا پايان سال جاري شمسي (1404) بوده که با توجه به احتمال تزريق نقدينگي قابل توجه از محل اوراق مشارکت در شهريورماه، اين هدف همچنان دستيافتني است اظهارکرد: در صورت تحقق اين امر، مراسم ويژهاي براي ورود دستگاه به ايستگاه تقاطعي خطوط سه و چهار در ميدان شهدا برگزار خواهد شد.مديرعامل شرکت قطار شهري مشهد خاطرنشان کرد: پس از ميدان شهدا، دستگاه خط چهار به سمت حرم مطهر رضوي و خيابان آستانه پرست حرکت خواهد کرد. يکي از چالشهاي پيشرو، آغاز عمليات شفتگذاري در ايستگاه «ره باغ رضوان» است که ممکن است به تخريب بخشي از اين رهباغ نياز داشته باشد تا خروج خاک از آن نقطه ميسر شود.وي ادامه داد: درحالي که برنامه اوليه براي اتمام حفاري تا پايان دوره کنوني مديريت شهري بوده، اما به دليل شرايط مالي موجود، اين هدف به پايان سال 1405 موکول شده است که البته اين امر نيز به تزريق مستمر منابع مالي وابسته است.