موسسه فرهنگی و مطبوعاتی روزنامه جمهوری اسلامی

شماره 13155
مديرعامل شرکت فولاد آلياژي ايران عنوان کرد:آينده‌نگري، توسعه صادرات و اتکا به سرمايه انساني؛ نقشه راه «فولاژ» در عبور از چالش‌ها

يزد-خبرنگارروزنامه جمهوري اسلامي: محسن مصطفي‌پور، مديرعامل شرکت فولاد آلياژي ايران در مجمع‌عمومي عادي ساليانه اين شرکت با ارائه گزارشي جامع از عملکرد سال گذشته و چشم‌انداز پيشرو، به تشريح مهم‌ترين چالش‌ها و برنامه‌هاي توسعه‌اي فولاژ پرداخت. او در ابتداي سخنان خود با اشاره به دشواري‌هاي موجود در مسير صنعت کشور، ناترازي در تأمين انرژي را يکي از موانع جدي در حوزه صنعت به‌ويژه فولاد دانست و گفت: «علاوه بر مشکلات ساختاري در اقتصاد، صنايع بزرگ کشور، به‌ويژه صنعت فولاد، با بحران انرژي مواجه‌اند. براي عبور از اين گلوگاه، مجموعه فولاد آلياژي ايران گام‌هاي بلندي در تأمين پايدار انرژي برداشته و پروژه‌هاي زيرساختي مهمي را در دستور کار قرار داده است.»مصطفي‌پور از اجراي دو پروژه استراتژيک در حوزه انرژي خبر داد و گفت: «براي آنکه شرکت از نوسانات و بحران‌هاي انرژي در امان بماند، احداث يک نيروگاه خورشيدي 200 مگاواتي با قيد فوريت در دستور کار قرار گرفته است و به‌موازات آن، فرآيند تملک يک نيروگاه حرارتي نيز آغاز شده تا در کنار توليد انرژي سبز، پايداري جريان برق در کوتاه‌ترين زمان تضمين شود.» مديرعامل فولاژ اين اقدامات را پايه‌گذار استقلال انرژي شرکت در افق ميان‌مدت دانست و افزود: «در کنار آن، موضوع کمبود منابع آبي نيز از دغدغه‌هاي ماست که با اتکا به راهکارهاي بازيافتي و بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين، درحال مديريت آن هستيم.» مصطفي‌پور با اشاره به تداوم توليد حتي در بحراني‌ترين شرايط، اظهار داشت: «در ايام 12 روزه جنگ، با تمام توان توليد را ادامه داديم. اين موضوع نشان مي‌دهد که شرکت فولاد آلياژي ايران نه‌تنها از نظر زيرساختي مقاوم است، بلکه از پشتوانه انساني متعهد و عملياتي قدرتمند برخوردار است.» وي در ادامه با تأکيد بر ضرورت بازتعريف برند فولاژ گفت: «ما واقعيت‌ها را انکار نمي‌کنيم، اگرچه در برخي از شاخص‌ها نتوانستيم رضايت کامل سهام‌داران را جلب کنيم، اما با نگاهي شفاف و مسئولانه، مسير بازسازي اعتماد و ارتقاي عملکرد را آغاز کرده‌ايم.» مصطفي‌پور افزود: «براي ما عبور از نگاه صرفاً عملياتي و حرکت به سمت برنامه‌ريزي‌هاي استراتژيک، صادرات‌محور و پايدار، ضرورتي اجتناب‌ناپذير است.» مديرعامل فولاد آلياژي ايران با اشاره به شرايط بازار داخلي که تحت‌تأثير رکود و تصميمات مقطعي قرار دارد، تأکيد کرد: «مسير رشد ما در بازارهاي بيرون از مرزها خواهد بود. در همين راستا، توسعه بازارهاي صادراتي در ترکيه، آسياي مرکزي، شمال آفريقا و حتي اروپا در دستور کار قرار گرفته و فرايند بازطراحي محصولات براساس استانداردها و نيازهاي اين کشورها آغاز شده است.» وي در بخش ديگري از سخنان خود از برنامه‌هاي توسعه‌اي شرکت خبر داد و گفت: «افق ما افزايش ظرفيت توليد فولاد آلياژي از 600 هزار تن به بيش از يک ميليون تن طي دو سال آينده است. اين هدف با تکميل پروژه فولادسازي شماره دو، ورود تجهيزات باقي‌مانده و به‌روزرساني سيستم‌هاي توليد، درحال تحقق است.»

عناوین این صفحه