ونس: وضعيت در لبنان در 24 ساعت گذشته در آرامترين حالت خود بوده استمعاون رئيس جمهور آمريکا در اظهارا
ونس: وضعيت در لبنان در 24 ساعت گذشته در آرامترين حالت خود بوده استمعاون رئيس جمهور آمريکا در اظهاراتي ادعايي به تشريح وضعيت اجراي آتشبس در لبنان پرداخت و آن را فرآيندي پيچيده و درحال پيشرفت خواند و گفت: همانطور که ترامپ اشاره کرد، گاهي اوقات اين آتشبسها صرفاً به معناي آن است که ميزان شليکها کمي کاهش يافته است. اما هدف ما اين بود که اطمينان حاصل کنيم هماهنگيهاي لازم برقرار شده تا در صورت بروز هرگونه درگيري يا شليک ازسوي حزبالله يا پاسخ رژيم صهيونيستي، طرفين عملاً با يکديگر در کانال ارتباطي باشند و راهي براي متوقف کردن درگيريها پيدا کنند.وي افزود: ظرف 24 ساعت گذشته، وضعيت در لبنان احتمالاً در آرامترين حالت خود بوده است. 24 ساعت قبل از آن هم نسبتاً خوب بود، هرچند که مشخصاً حدود 72 ساعت پيش شليکهايي صورت گرفت. اين فرآيند همچنان يک پروژه درحال تکميل است.معاون رئيسجمهور آمريکا در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينکه آيا آمريکا خواهان عقبنشيني نيروهاي نظامي صهيونيست از جنوب لبنان است يا خير، مدعي شد که واشنگتن به دنبال يک راهحل ديپلماتيک متوازن است.ونس در پايان در ادعايي عجيب و بر خلاف مواضع صريح مقامات صهيونيستي گفت که «اسرائيليها بسيار صريح اعلام کردهاند که هيچگونه قصد و چشمداشت ارضي در جنوب لبنان ندارند. دليلي که آنها احساس ميکنند بايد در آنجا حضور داشته باشند، نگراني از نيروهاي حزبالله در جنوب لبنان است. با اين حال، ما معتقديم ميتوانيم به نقطهاي برسيم که در آن, هم تماميت ارضي لبنان و هم امنيت اسرائيل حفظ و تضمين شود.