در ديدار وزير کشور پاکستان صورت گرفتقدرداني رئيسجمهور از نقش سازنده اسلام آباد در روند ديپلماتيک من
در ديدار وزير کشور پاکستان صورت گرفتقدرداني رئيسجمهور از نقش سازنده اسلام آباد در روند ديپلماتيک منجر به توافق پايان جنگرئيسجمهور با قدرداني از نقش سازنده اسلامآباد در حمايت از روندهاي ديپلماتيک منطقهاي، بر عزم تهران براي گسترش همکاريهاي همهجانبه با پاکستان تأکيد کرد.آقاي سيد محسن نقوي وزير کشور پاکستان که در رأس هيأتي به جمهوري اسلامي ايران سفر کرده است با دکتر مسعود پزشکيان رئيسجمهوري اسلامي ايران ديدار و گفتوگو کرد.در اين ديدار رئيسجمهور ضمن قدرداني از رويکرد برادرانه، مسئولانه و متعهدانه دولت پاکستان در حمايت از روند گفتوگوها و تلاشهاي ديپلماتيک منجر به توافق آتشبس و پايان جنگ، نقش سازنده و مؤثر پاکستان را در پشتيباني از مسير ديپلماسي و کمک به تثبيت نتايج حاصل از مذاکرات مورد تأکيد قرار داد.دکتر پزشکيان همچنين با اشاره به اراده جدي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش و تعميق روابط با پاکستان در تمامي حوزههاي مورد علاقه طرفين، بر ضرورت بهرهگيري از ظرفيتهاي گسترده موجود در مناسبات دو کشور تأکيد کرد.در همين راستا مقرر شد هيأتي عاليرتبه به سرپرستي وزير کشور جمهوري اسلامي ايران و با حضور وزراي جهاد کشاورزي، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادي و دارايي، به پاکستان سفر کرده و زمينههاي توسعه همکاريهاي اقتصادي، تجاري، سرمايهگذاري و ساير حوزههاي مشترک را مورد بررسي و پيگيري قرار دهند.وزير کشور پاکستان نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات با رئيسجمهور و استقبال از حصول توافق آتشبس و پايان جنگ، از تلاشها و تدابير ديپلماتيک دکتر پزشکيان و دکتر قاليباف، دکتر سيد عباس عراقچي وزير امور خارجه و دکتر اسکندر مؤمني وزير کشور در مديريت مؤثر روندهاي سياسي و ديپلماتيک قدرداني کرد.سيد محسن نقوي همچنين از رهنمودها و هدايتهاي رهبر انقلاب اسلامي آيتالله سيد مجتبي خامنهاي و نقش راهبردي و هوشمندانه معظمله در حمايت از روندهاي ديپلماتيک و کمک به پايان يافتن بحران و برقراري آتشبس تقدير کرد.وزير کشور پاکستان در ادامه با تأکيد بر اهميت راهبردي روابط تهران و اسلامآباد، اظهار داشت که دولت پاکستان مصمم است سطح همکاريهاي دوجانبه را در تمامي عرصهها، بهويژه در حوزههاي اقتصادي و تجاري، به شکل قابل توجهي افزايش دهد.سيد محسن نقوي همچنين اعلام کرد سفير جديد پاکستان در تهران با مأموريت ويژه توسعه مناسبات اقتصادي، تجاري و راهبردي ميان دو کشور فعاليت خود را آغاز خواهد کرد.