رئيس سازمان غذا و دارو:حمايت بيمهاي از بيماران مزمن و صعبالعلاج در اولويت قرار داردرئيس سازمان غذا
رئيس سازمان غذا و دارو:حمايت بيمهاي از بيماران مزمن و صعبالعلاج در اولويت قرار داردرئيس سازمان غذا و دارو بر ضرورت تقويت پوشش بيمهاي داروها تأکيد کرد و گفت: حمايت از بيماران مبتلا به بيماريهاي مزمن و صعبالعلاج بايد در اولويت سياستگذاريهاي حوزه سلامت قرار گيرد.مهدي پيرصالحي اظهارداشت: در شرايط فعلي لازم است منابع بيشتري براي حمايت از بيماران و پوشش هزينههاي دارويي اختصاص يابد تا فشار اقتصادي کمتري به مردم وارد شود.وي افزود: اگرچه برخي داروها مصرف مقطعي دارند، اما بيماراني که ناچار به مصرف مستمر دارو هستند بيش از ديگران تحت تأثير افزايش هزينههاي درمان قرار ميگيرند و نيازمند حمايت مؤثر بيمهها هستند.رئيس سازمان غذا و دارو با بيان اينکه قيمتگذاري دارو با بررسيهاي کارشناسي انجام ميشود، تصريح کرد: در کنار ملاحظات فني و اقتصادي، توان پرداخت مردم و دسترسي بيماران به داروهاي مورد نياز نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.پيرصالحي با تأکيد بر اينکه تقويت نقش بيمهها يکي از مهمترين راهکارها براي کاهش فشار هزينههاي درماني بر بيماران است؛ خاطر نشان کرد: اين رويکرد نشاندهنده تلاش براي ايجاد تعادل ميان پايداري اقتصادي سيستم سلامت و تضمين دسترسي عادلانه به درمان است.