رئيس قوه قضاييه گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران با شهادت دکتر علي لاريجاني، سرمايه بزرگي را از دست داد و حقيقتاً جاي ايشان خالي است.به گزارش مرکز رسانه قوه قضاييه، حجتالاسلام غلامحسين محسنياژهاي با حضور در منزل شهيد علي لاريجاني و ديدار با اعضاي خانواده آن شهيد والامقام، ضمن بيان خصايص آن شهيد، اظهار کرد: ابعاد مختلف شخصيتي شهيد لاريجاني، هنوز ناشناخته مانده است، ايشان يک شخصيت دانشمند، مدير، مدبر، شجاع و داراي صراحتلهجه بود.رئيس دستگاه قضا با اشاره به اينکه شهيد لاريجاني عاشق خدمت بود و کارنامه مديريتي درخشاني دارد، تصريح کرد: دکتر لاريجاني، سال گذشته و پس از جنگ تحميلي 12 روزه، با پذيرش مسئوليت دبيري شورايعالي امنيت ملي، حقيقتاً ايثار کردند و رهبر شهيدمان از اين انتصاب، خشنود بودند، ايشان در مدت کوتاهي که تا زمان شهادت، مسئوليت دبيري شعام را برعهده داشت، اقدامات و کارهاي اساسي و تحولآفريني را در اين منصب شروع کرد.وي، شهيد لاريجاني را مجاهدي نستوه دانست و عنوان کرد: من شاهد بودم که شهيد لاريجاني پس از قبول مسئوليت دبيري شورايعالي امنيت ملي، چه جهد و تلاش شبانهروزي و مخلصانهاي را براي تثبيت و تحکيم مؤلفههاي امنيت ملي انجام دادند. ايشان مرتباً در حوزههاي کاري مرتبط با امنيت ملي، با مسئولان بخشهاي ذيربط جلسه برگزار ميکردند و براي پيشبرد مسئوليتشان، حتي به ديدار اشخاصي ميرفتند که شايد در مقطعي با او خوب رفتار نکرده بودند.رئيس قوه قضاييه با اشاره به ويژگيهاي مديريتي شهيد لاريجاني، گفت: شهيد دکتر لاريجاني در منصب دبيري شورايعالي امنيت ملي، توفيقات مطلوبي کسب کرد؛ چرا که هم قدرت پيگيري موضوعات مبتلابه و مرتبط را داشت و هم دانش بررسي آنها را، و ايضاً در اين مسئوليت، شجاعت نيز به خرج داد.محسني اژهاي افزود: شهيد لاريجاني با فروتني و تواضع تمام و کمال رفتار ميکردند و در جلسات بعضاً مستمري که بويژه اين اواخر با آن شهيد داشتم، اين تواضع و فروتني نهادينهشده در شخصيت ايشان را کاملاً احساس ميکردم. حقيقتاً با از دست دادن شهيد لاريجاني، مغموم شديم.رئيس قوه قضاييه با گراميداشت ياد فرزند شهيد دکتر لاريجاني، تصريح کرد: خداوند، شهيد لاريجاني و فرزند برومندش را با حضرت علياکبر(ع) محشور کند.رئيس دستگاه قضا خطاب به همسر شهيد لاريجاني، گفت: شما بزرگشده بيت عالمي فاضل همچون شهيد مطهري هستيد و توفيق داريد که هم فرزند شهيد و هم همسر شهيد و هم مادر شهيد باشيد، حقيقتاً طوبي به حال سرکارعالي.