نماينده مردم کرج، فرديس و اشتهارد در مجلس:تقويت ساختار منابع و نيروي انساني براي جبران عقب ماندگي ال
نماينده مردم کرج، فرديس و اشتهارد در مجلس:تقويت ساختار منابع و نيروي انساني براي جبران عقب ماندگي البرز ضروري استکرج- خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: نماينده مردم کرج، فرديس و اشتهارد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به کمبودهاي ساختاري و زيرساختي استان البرز، بر ضرورت تقويت اعتبارات، بازنگري در ساختار نيروي انساني دستگاههاي اجرايي و بهرهگيري از ظرفيتهاي ملي براي جبران عقبماندگيهاي استان تأکيد کرد.علي شيرينزاد، درجلسه شوراي اداري استان البرز که در محل سالن جلسات شهداي دولت برگزار شد، با قدرداني از تلاشهاي استاندار البرز، مديران اجرايي، اعضاي شوراي تأمين، فرمانداران و کارکنان دستگاههاي مختلف در مديريت شرايط ماههاي اخير، اظهار داشت: استان البرز در سالهاي گذشته با وجود رشد جمعيتي و توسعه مستمر، همچنان با برخي کمبودهاي ساختاري و زيرساختي مواجه است که رفع آنها نيازمند برنامهريزي منسجم و پيگيري مستمر در سطح ملي و استاني است. وي با اشاره به اقدامات انجام شده در سالهاي اخير براي افزايش اعتبارات و ارتقاي سهم استان از منابع ملي افزود: با همکاري نمايندگان مردم در مجلس و مديريت استان، گامهاي مؤثري در مسير تقويت بودجههاي عمراني برداشته شده، اما همچنان براي جبران بخشي از عقبماندگيهاي تاريخي البرز بايد تلاش بيشتري صورت گيرد.نماينده مردم کرج، فرديس و اشتهارد در مجلس شوراي اسلامي يکي از مهمترين چالشهاي دستگاههاي اجرايي استان را کمبود نيروي انساني عنوان کرد و گفت: البرز از زمان تأسيس تاکنون با رشد قابل توجه جمعيت مواجه بوده، اما بسياري از دستگاههاي اجرايي همچنان با ساختارها و چارتهاي سنوات گذشته فعاليت ميکنند و همين موضوع موجب شده در برخي ادارات با کمبود جدي نيروي انساني روبهرو باشيم. شيرينزاد تصريح کرد: لازم است با همکاري سازمان اداري و استخدامي کشور، بازنگري در ساختار نيروي انساني دستگاههاي اجرايي استان در دستور کار قرار گيرد تا متناسب با جمعيت و حجم خدمات مورد نياز مردم، ظرفيتهاي اداري البرز نيز تقويت شود.وي همچنين بر ضرورت پيگيري موضوع درآمدهاي پايدار استان تأکيد کرد و افزود: بخشي از محدوديتهاي موجود در حوزه توسعه زيرساختها و خدمات عمومي ناشي از کمبود منابع درآمدي است و بايد با برنامهريزي دقيق، راهکارهاي جديدي براي تقويت منابع مالي و افزايش توان اجرايي استان تعريف شود. نماينده مردم کرج، فرديس و اشتهارد در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت ساماندهي نيروهاي مازاد در برخي مجموعههاي خدماتي و شهرداريها اشاره کرد و گفت: در برخي دستگاهها و شهرداريها هزينههاي قابل توجهي براي نيروي انساني پرداخت ميشود، درحالي که امکان بهرهگيري مطلوب از ظرفيت اين نيروها وجود ندارد و لازم است با همکاري دستگاههاي مسئول براي اين موضوع راهکارهاي اجرايي مناسبي پيشبيني شود.شيرينزاد همچنين با قدرداني از عملکرد دستگاههاي اجرايي استان در مديريت شرايط ويژه اخير خاطرنشان کرد: مديران، کارکنان، نيروهاي امدادي، خدماتي و اجرايي استان در اين مدت با تلاش شبانهروزي در ميدان حضور داشتند و نقش مؤثري در حفظ آرامش و تداوم خدمترساني ايفا کردند.وي در ادامه با اشاره به برخي مطالبات مردمي پس از حوادث اخير اظهار کرد: ضروري است دستگاههاي مسئول با سرعت و حساسيت بيشتري موضوع جبران خسارات، رسيدگي به مسائل خانوادههاي شهدا و آسيبديدگان و پرداخت حمايتهاي پيشبيني شده را دنبال کنند تا دغدغههاي موجود در اين بخش به حداقل برسد.