انتقاد رئيس دادگستري اردبيل از پايين بودن سطح مطالبهگري در اين استاناردبيل - خبرنگار روزنامه جمهوري
انتقاد رئيس دادگستري اردبيل از پايين بودن سطح مطالبهگري در اين استاناردبيل - خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي: رئيس دادگستري اردبيل از پايين بودن سطح مطالبهگري در اين استان انتقاد کرد و گفت: مطالبهگري که از وظايف ذاتي رسانهها به شمار ميرود، با اقدامات شايسته آنها ميتواند زمينه پيشرفت جامعه را فراهم کند و آثار اجتماعي، سياسي و فرهنگي گستردهاي براي هر کشور و منطقه به همراه داشته باشد.وي در جمع خبرنگاران اردبيل با تشريح جايگاه رسانهها افزود: از آنجا که پيشگيري از جرم مقدم و سالمتر از مجازات است، خبرنگاران و رسانهها که ابزار آگاهيبخشي، روشنگري و چراغ راه جامعه محسوب ميشوند، با عملکرد صحيح خود ميتوانند زمينه پيشگيري از جرم را فراهم کرده و کاستيهاي اجرايي را نيز نمايان سازند. اين نقش همچنين در مقابله با نفوذ جريانهاي ضد ارزشي، حفظ منافع کشور و موفقيت نظام تأثير قابل توجهي دارد.وي در ادامه از عملکرد برخي رسانهها در وقايع اخير قدرداني کرد، اما در عين حال برخي پرسشهاي مطرحشده ازسوي تعدادي از خبرنگاران حاضر را سطحي دانست و آنها را شايسته پاسخگويي ندانست.سالهاست که تعدادي از خبرنگاران اردبيل در مناسبتهاي مختلف، بهويژه در روز خبرنگار، در يادداشتهايي تأکيد کردهاند که اين قشر در استان تحت فشارهاي مداوم و نادرست قرار دارد، فشارهايي که موجب محافظهکاري، خروج نيروهاي کارآمد از عرصه رسانه و جايگزيني آنها با افراد متملق و چاپلوس شده است.به همين دليل، درحال حاضر فقدان نيروهاي حرفهاي و کارآمد يکي از مهمترين خلأهاي رسانهاي در جرايد اردبيل به شمار ميرود، مسئلهاي که باعث شده اين رسانهها در حوزه اثرگذاري اجتماعي و حرفهاي، نمره قابل قبولي کسب نکنند.